• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Birinci sidebar'a geç
  • Alt alana geç
  • Ana Sayfa
  • Mağazalarımız
    • Zeytinburnu (Merkez)
    • Avcılar (Şube)
    • Bağcılar (Şube)
    • Çevrimiçi Mağazalarımız
  • Yetkili Servislerimiz
    • Zeytinburnu (Merkez)
    • Avcılar (Şube)
    • Bağcılar (Şube)
    • Servis Çağır
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Online Mağaza
Dorapos Blog

Dorapos Blog

Yazar Kasa POS Hakkında Her Şey

Blog Header
  • Ürün İncelemeleri
    • Olivetti Verifone MX 915 ECR – Ürün İncelemesi
    • Verifone VX680 ECR Plus – Ürün İncelemesi
  • Haberler
  • Nasıl Yapılır?
    • Paygo SP630 PRO ECR
    • Hugin Tiger T300
    • Verifone VX680 ECR Plus
    • Olivetti Verifone MX 915 ECR
    • Olivetti PBT 990
  • Kampanyalar
  • Kullanım Kılavuzları
  • Yasal Düzenlemeler ve Prosedürler
Home » “İşlem Başarısız Geçersiz Departman” Hatası ve Çözümü

“İşlem Başarısız Geçersiz Departman” Hatası ve Çözümü

Yazar: Ersin Perk
Son Güncelleme: 4 Nisan 2025

Hugin POS cihazlarında "İşlem Başarısız Geçersiz Departman" hatası mı alıyorsunuz? Nedenini ve çözüm yollarını öğrenmek için blog yazımızı okuyun!

Hugin yazar kasa POS cihazı ile fiş keserken kısım bilgisi girdiğinizde “İşlem Başarısız Geçersiz Departman” hatası alıyor musunuz?

Gelir İdaresi Başkanlığı’nın (GİB) talebi doğrultusunda, işletmelerin vergi levhasında tanımlı NACE kodlarına (faaliyet kodları) uygun olmayan KDV oranları üretici firmalar tarafından kapatılmaktadır. Bu düzenleme kapsamında, Hugin yazar kasa POS cihazlarında sadece NACE kodlarına tanımlı KDV oranları ile işlem yapılabilmektedir.

Eğer kapatılan bir KDV departmanı üzerinden fiş kesmeye çalışırsanız, cihazınız “İşlem Başarısız Geçersiz Departman” uyarısını verecektir.

HUGIN İşlem Başarısız Geçersiz Depatman Hatası ve Çözümü

Bu Hata Neden Alınır?

  • GİB tarafından belirlenen NACE kodlarınız ile eşleşmeyen bir KDV oranı seçmeye çalıştığınızda, cihazınız bu işlemi kabul etmez.
  • Daha önce kullanılabilen bazı KDV oranları, faaliyet alanınız kapsamında değerlendirilmediği için devre dışı bırakılmış olabilir.
  • İşletmenizin faaliyet alanı değişmiş veya eksik tanımlanmış olabilir.

Çözüm:

NACE Kodlarınızı Güncelleyin:

  • Vergi levhanızda yer alan NACE kodlarının, satışını yaptığınız tüm ürün ve hizmetleri kapsadığından emin olun.
  • Güncelleme için mali müşaviriniz veya muhasebecinizle iletişime geçin.

Yetkili Serviste KDV Ayarlarınızı Güncellettirin:

  • Eksik faaliyet kodları tanımlandıktan sonra, Hugin yazar kasa POS cihazınızı yetkili servise götürerek KDV oranlarınızı güncelletin.

Tanımlanmamış Faaliyet Kodları Sebebiyle Etkilenen Modeller:

  • Hugin Tiger T300
  • Paygo SP630

Güncellenen mevzuata tam uyum sağlamak ve işlem hatalarını önlemek için NACE kodlarınızı doğrulayarak cihazınızı en kısa sürede yetkili servise götürmeniz önemlidir.

📍 En yakın yetkili servislerimiz

Kategori:Hugin Tiger T300, Nasıl Yapılır? Etiketler: Faaliyet kodu Hugin, Geçersiz Departman, Geçersiz Departman Hatası hUGİN, Hugin İşlem Başarısız Geçersiz Departman Hatası, NACE kodu hatası Hugin

Yeni yazar kasa POS modellerimizi keşfedin

DEĞİŞİM ZAMANI!

En iyi yazar kasa POS’lar en uygun fiyatlarla Dorapos‘ta!

Paygo, Hugin ve Verifone yazar kasa POS’ları değişim kampanyası, tüm kredi kartlarına vade farksız taksit imkanı ve geniş aksesuar seçenekleri ile yetkili servisinden alın.

Bizi hemen arayın: 0212 462 00 00

7/24 açık mağazamızdan hemen sipariş edin: www.dorapos.com.tr

 

Bu yazıyı faydalı buluyor musunuz?

Çok KötüYetersizİdare EderİyiÇok İyi (İlk değerlendiren siz olun)

Okuyucu Etkileşimi

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Birincil kenar çubuğu

Site İçi Arama

Bizi Takip Edin

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Güncel Yazılar

  • Paygo SP630 PRO POS Cihazında Otomatik Uyku Modunu Açma Nasıl Yapılır?
  • Paygo SP630 PRO POS Cihazında Tuş Sesi Açma Kapama Ayarı Nasıl Yapılır?
  • Paygo SP630 PRO ile Tutar Giriş Modu Ayarı Nasıl Yapılır?
  • Paygo SP630 PRO ile Z Raporu ve Gün Sonu Alma Nasıl Yapılır?
  • Paygo SP630 PRO ile Banka Parametre Yükleme ve Gün Sonu İşlemi Nasıl Yapılır?

Kategoriler

  • Genel
  • Haberler
    • Ödeme Sistemleri
  • Kampanyalar
  • Kullanım Kılavuzları
  • Nasıl Yapılır?
    • Eski Nesil Yazar Kasalar
    • Hugin FT 202
    • Hugin Tiger T300
    • Hugin Verifone VX675 ECR
    • Olivetti PBT 900
    • Olivetti Verifone MX 915 ECR
    • Paygo SP630 PRO ECR
    • Verifone VX680 ECR Plus
  • Ürün İncelemeleri
  • Yasal Düzenlemeler ve Prosedürler

Etiketler

Banka Kampanyası Detay Değişim EFT POS EKÜ Fiş Gelir İdaresi Başkanlığı GİB Hata Hugin Kampanya Kasiyer KDV Mesaj Mobil MX 915 ECR Nakit Nasıl Yapılır? Olivetti Paygo paygo kullanım kılavuzu paygo sp630 pAYGO sp630 pro PBT 900 POS Rapor Ruhsatname Satış Tebliğ Vergi Dairesi Verifone VX675 ECR VX680 ECR Yapı Kredi Yazar Kasa Yazar Kasa POS Yemek Kartı Yeni Nesil Yeni Nesil Yazar Kasa Yeni Nesil ÖKC Yetkili Servis Z Raporu Ödeme İptal İşlem

Footer

Kurumsal Bilgiler

Dorapos Bilgi Teknolojileri
Yazar Kasa POS Hakkında Her Şey

Adres: Yeşiltepe Mh. 53 Sk. No:13/A
Zeytinburnu İstanbul
Tel: 0212 462 00 00
E-posta: bilgi@dorapos.com.tr

Markalarımız

Paygo, Hugin, Verifone ve Olivetti Yetkili Servis ve Satış Noktası

Vega Yazılım
Yetkili Bayi

Yetkili Servis ve Mağazalar

Zeytinburnu (Merkez)
Avcılar (Şube)
Bağcılar (Şube)

Yetkili Servis Talep Formu

7/24 Açık Mağazalar

Resmi Mağaza

Diğer Konular

Gizlilik Politikası
Sıkça Sorulan Sorular

Site İçi Arama

Bizi Takip Edin

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Tüm Hakları Saklıdır - Dorapos Bilgi Teknolojileri © 2025

Bu sitede yayınlanan tüm görsel ve yazılı içerik Dorapos Bilgi Teknolojileri'ne aittir.
Dorapos Bilgi Teknolojileri'nin yazılı izni olmaksızın hiç bir şekilde kopyalanamaz ve başka elektronik ortamlarda kullanılamaz.

Gizlilik Politikası

Social Chat is free, download and try it now here!